What to do when your job DIES?!
[ITALIAN BELOW]
THE 3 SECRETS OF ETERNAL LIFE [according to branding]
It's news from a few days ago: Tardar Sauce, known as Grumpy Cat, well-known internet meme, died at 7 years old, due to an infection.
To give the news was the owner of the cat that, since the meme was born, managed to collect thanks to Grumpy Cat (and to her great entrepreneurial spirit) over $ 100 MILLION.
Someone might think that in a similar situation it was just like her entire work died, and with it also the job of her collaborators.
Well, that person is wrong.
Grumpy Cat is an extraordinary example of how branding can transform what is temporary in something that never dies.
And here are the 3 Secrets the TRANSFORMED the most famous cat in the world in an eternal character
1) BECOME A SYMBOL
Grumpy Cat immediately became for many a face through which represent a personal state of mind. That means that in reality, no one has ever truly followed grumpy cat for being a cat, but for the fact of being the representation of a certain kind of mood and irony, which tells a lot about ourselves.
If you are a symbol of something, if you are instinctively linked to a way of being, you will be always relevant.
2) BECOME A BRAND
Grumpy Cat was never just a meme, but it immediately became (unlike other phenomena) a brand that has been able to exploit economically the strength and sympathy of Tardar Sauce.
From her company came out branded drinks, T-shirts, accessories and even a Christmas Movie (it was a flop, but it was still something important for the brand).
Becoming a brand also gives you the opportunity to boost the messages and values you transmit to your user, which will always be valid, even after the death of their creator.
3) BECOME AN ICON
Exactly as great celebrities as Michael Jackson, Colonel Sanders or Audrey Hepburn that passed away, grumpy cat despite being a real living being, was quickly "crystallized" in memory according to some archetypes, ie some recurring images with which this character will always be remembered.
If these images will be already at the base of the brand iconography grumpy cat for the next years, the brand - anticipating the death of Tardar Sauce - turned Grumpy Cat into a cartoon character, making it appear on comics (also with Garfield), products and children book.
This is a powerful way for the brand to be able to turn an animal into an immortal character, like Snoopy or Hello Kitty.
SO, HOW TO BECOME IMMORTAL?
Grumpy Cat shows us that the simple secret of immortality has always been... branding.
And you can use branding to transform anything in the next great and eternal success.
If you are interested, I wrote a book through which you can achieve this anytime.
AND IT'S FREE
It's crazy, isn't it?
"Brand Booster" is the most complete step by step guide for entrepreneurs I've ever created.
>>> download it now and look at yourself: www.danielsalvi.com/brandboosters/
-------------------
I 3 SEGRETI DELLA VITA ETERNA [per il branding]
è notizia di pochi giorni fa: Tardar Sauce, conosciuta come Grumpy Cat, noto meme di internet, è morta a 7 anni, a causa di un'infezione.
A dare la notizia è stata la padrona della gatta che, sin da quando è nato il meme, è riuscita a raccogliere grazie a Grumpy Cat (e al proprio grande spirito imprenditoriale) oltre 100 MILIONI di dollari.
Una persona potrebbe pensare che in una situazione simile è come se non solo fosse morta una celebrità, ma proprio L'INTERO LAVORO della padrona e dei suoi collaboratori.
Ebbene, questa persona si sbaglierebbe di grosso.
Grumpy Cat è uno straordinario esempio di come il branding possa trasformare ciò che è temporaneo in qualcosa che non muore mai.
Ed ecco i 3 SEGRETI con cui il gatto più famoso del mondo è diventato un personaggio ETERNO.
1) DIVENTA UN SIMBOLO
Grumpy Cat sin da subito è diventato per molti un volto attraverso cui rappresentare un proprio personale stato d'animo. Ne consegue che in realtà nessuno ha mai seguito Grumpy Cat per il fatto di essere un gatto in sé, ma per il fatto di essere la rappresentazione di un certo tipo di umore e di ironia, che racconta molto delle persone.
Se sei simbolo di qualcosa, se vieni collegato istintivamente a un modo di essere, sarai per sempre rilevante.
2) DIVENTA UN BRAND
Grumpy Cat non è mai stato solo un meme, ma si è subito tramutato (a differenza di altri fenomeni) in un marchio che ha saputo sfruttare economicamente la forza e la simpatia di Tardar Sauce.
Da questa impresa nata, sono uscite delle bibite griffate, magliette e accessori e perfino un film di Natale (è stato un flop, ma è stato pur sempre qualcosa di importante).
Diventare un brand inoltre ti dà la possibilità di potenziare i messaggi e i valori che trasmetti al tuo utente, che saranno validi sempre, anche dopo la morte di Grumpy Cat.
3) DIVENTA UN'ICONA
Esattamente come grandi celebrità decedute come Micheal Jackson, Il colonnello Sanders o Audrey Hepburn, Grumpy Cat nonostante fosse un vero essere vivente, si è rapidamente "cristallizzato" nella memoria secondo alcuni archetipi, delle immagini ricorrenti con cui questo personaggio sarà sempre ricordato.
Se già queste immagini saranno per sempre alla base del brand Grumpy Cat, il brand del famoso gatto si è prodigato – anticipando la morte di Tardar Sauce – di trasformarlo in un vero e proprio personaggio cartoon, facendolo apparire disegnato su fumetti (anche in compagnia di Garfield), prodotti e libri per bambini.
Questo sarà un mezzo potentissimo per il brand di poter trasformare un animale in un vero e proprio essere immortale, come Snoopy o Hello Kitty.
COME DIVENTARE IMMORTALE DUNQUE?
Grumpy Cat ci mostra quindi una maniera semplice come il segreto dell'immortalità sia sempre stato... il branding.
E puoi usare il branding per trasformare qualsiasi cosa
nel prossimo grande ed eterno successo.
Se vuoi, ho scritto un libro attraverso cui PUOI RAGGIUNGERE PROPRIO QUESTO. Ed è gratis! è pazzesco, vero?
"Brand Booster" è la guida step by step più completa per gli imprenditori che io abbia mai creato.
è il momento di essere diversi e creare un'icona del tuo mercato che non morirà mai.
>>> SCARICALO ORA e guarda tu stesso: www.danielsalvi.com/brandboosters-ita/